Ana içeriğe atla

Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır?

 Bir zamanlar sadece yaşlı sürücüler ve manuel araba kullanamayanlar arasında popüler olan otomatik arabalar artık sıradan. Bir manuele göre sürmek yalnızca daha kolay (ve daha rahatlatıcı) olmakla kalmaz, bazı durumlarda yakıt açısından daha iyi olabilir ve bakım maliyeti daha düşük olabilir. Ancak daha önce otomatik bir araba sürmediyseniz, tekerleğin arkasına geçmek çok kolay olabilir ve bir debriyaj pedalının olmaması ve vites değiştiricinin sunduğu seçenekler dizisi karşısında kafanız karışabilir. Şimdi gelin size Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır? onu anlatayım. Daha fazla bilgi istiyorsanız mavi linke tıklamanız yeterlidir. 

Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır?


İşte hızlı bir şekilde nasıl başlayacağınız.

Başlamadan önce

Çoğu otomatik şanzıman, "P" (park için), "R" (geri), "N" (boş) ve "D" (sürüş) arasında seçim yapmanıza izin verir.

Park yalnızca durduğunuzda ve arabadan indiğinizde kullanılmalıdır. Bu, şanzımanı "kilitler" ve kaymasını önler (ancak park halindeyken de el frenini çekmeniz gerekir).

Geri vites söylediği gibi yapar - bir manuelde geri vitesle aynı işlevi görür ve geri gitmek istediğinizde seçilmelidir.

Boş vites, düz bir şanzımanı vitesten çıkarmakla aynıdır. Hareket halindeyken seçilmemelidir - bu, boşta seyir olarak bilinir - ancak kısa bir süre durursanız (el freni ile birlikte) kullanılabilir.

Sürüş, vitesleri otomatik olarak seçecek ve aracın ileri hareket etmesine izin verecektir.

Bazı otomatik şanzımanlar ayrıca size birinci veya ikinci vitesi seçme seçeneği sunar. Bu, dik bir yokuş aşağı sürüş gibi, hızınızı düşürmek için vites kutusunu kullanmak istediğiniz durumlarda yardımcı olacaktır. Bu seçeneğe sahip olmak, belirli durumlarda çekerken devri düşürmeye ve tekerleklerin patinaj yapmasını önlemeye yardımcı olur. Örneğin, karlı veya buzlu koşullarda hareket ederken, özellikle karlı ise tekerleklerin kaymasını önlemek için bazen ikinci viteste çekilmesi tavsiye edilir - bazı otomatiklerde bununla ilgilenen özel bir 'kış modu' da vardır.

Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır?


Otomatik Vites Araba Nasıl Sürülür?

Otomatik vites kutularının kullanımı genellikle çok kolay olsa da, kafa karışıklığı çalıştırma ve durdurma sırasında ortaya çıkar. Otomatik şanzımanlı bir araca bindiğinizde, "park" konumunda bırakılmış olması gerekirdi. Sağ ayağınızı sol pedala (fren) koyun ve aşağı itin, anahtarı veya çalıştırma düğmesini kullanarak aracı çalıştırın ve (ayağınız hala fren üzerindeyken), vites değiştiriciyi 'D' konumuna getirin (isterseniz ileri sürmek için) veya 'R' (geri gitmek isterseniz). Ayağınızı frenden kaldırmak çoğu otomatik aracın öne "kaymasına" neden olur - bu, park ederken veya düşük hızlı trafikte yardımcı olur. Bir tepedeyseniz veya daha hızlı hareket etmek istiyorsanız, biraz daha gaza ihtiyaç duyabilir. Vites kutusu hareket ettikten sonra durum için doğru vitesi seçecek ve sizin için tüm zor işi yapacaktır. Yolculuğunuzu bitirdiğinizde ve araba durduğunda, ayağınızı frende tutun ve kolu "P" ye getirin, kontağı kapatın ve arabadan çıkın.

Farklı otomatik şanzıman türleri

Sürücünün debriyaj pedalı kullanmasına gerek kalmadan kendi kendine vites değiştiren herhangi bir otomobil genellikle otomatik olarak kabul edilmekle birlikte, aslında birkaç farklı otomatik vites kutusu türü vardır.

Geleneksel otomatik şanzımanlar

Bunlar, debriyajın işini yapmak için bir "tork konvertörü" kullanır ve diğer otomatik "kutulardan daha rafine olur, ancak kılavuzlardan daha fazla yakıt kullanır.

Range Rover ve Volvo XC90 gibi lüks otomobiller, dokuz kadar vites kullanan geleneksel bir otomatik şanzımana sahiptir.

Sürekli değişken şanzımanlar (CVT)

CVT'ler, tek bir dişli oranı olarak hareket eden bir kayış lehine çarkları ortadan kaldırdıkları için Toyota Prius gibi hibrit arabalarda popülerdir. Daha verimli ve daha güvenilir olmanın yanı sıra, otomobilin vitesler arasında geçiş yapması gerekmediğinden daha yumuşak bir sürüş sağlarlar.

Bir dezavantajı, diğer otomatik vites kutularına göre daha yavaş hızlanmadır ve hızlı ilerleme kaydetmeye çalışırsanız yüksek, gergin bir motor sesi oluşabilir.

Çift kavramalı otomatikler

Bu tip dişli kutuları geleneksel bir otomatik şanzımana benzer, ancak iki debriyaj (otomatik olarak çalıştırılır) tork konvertörünün yerini alır. Değişken vitesleri sıralarlar, yani bir sonraki oran hazırlanır ve hızlı vites değişimlerine izin verir.

Volkswagen Golf'te bulunan DSG vites kutusundan Porsches'de kullanılan PDK'ya kadar VW Group otomobillerinde popülerdirler.


Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar

Bunlar eskisi kadar popüler değil, ancak yine de Skoda Citigo gibi daha ucuz arabalarda kullanılıyor. Bunlar normal bir manuel gibi davranır, ancak vitesleri otomatik olarak seçer ve debriyajı pedal kullanmak yerine bilgisayarla çalıştırır.

Bunun dezavantajı, biraz sarsıntılı olabilmeleridir - tıpkı bir kılavuz gibi, sistem viteslerde çalışırken küçük bir duraklama olur.

Otomatik şanzımanın avantajları nelerdir?

Otomatik şanzımanlar, geleneksel olarak yüksek bakım gerektiren bir şöhrete sahip olsalar da, eskisinden daha güvenilirdirler. Ayrıca, parçaların yanlış gitme olasılığını da azaltırlar - örneğin, debriyaj kontrolünüz mükemmel değilse, otomatik bir arabada debriyajı yıpratmazsınız. Sürmesi daha kolay olmasının yanı sıra, bazı durumlarda arabaların otomatik versiyonları, aslında manuel muadillerinden daha verimli olabilir. Bunlar da daha hızlı olabilir - özellikle birçok çift kavramalı şanzıman, vitesleri insanlardan daha hızlı değiştirebilir ve saniyede 100 km / s hızının onda biri kadar kısalabilir. Bununla birlikte, otomatik arabaları satın almak genellikle daha pahalıdır ve bu, halihazırda yüksek sigorta primleriyle karşı karşıya olan yeni bir sürücüyseniz, amacınıza yardımcı olmayacaktır.


Şimdi Otomatik vites araba nasıl kullanılır? öğrendiniz Manuel Araba Nasıl Kullanılır? diye merak ediyorsanız mavi yazıya tıklayabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Skoda Kodiaq 2020 İnceleme

Skoda Kodiaq 2020, Peugeot 5008, Nissan X-Trail, Kia Sorento, Land Rover Discovery Sport ve Volkswagen Tiguan Allspace gibi modellerle rekabet eden, yedi koltuklu büyük bir SUV. Peugeot 5008 ona yaklaşırken, Kodiaq, özellikle yedi koltuklu statüsü göz önüne alındığında, rekabet söz konusu olduğunda bir fiyat avantajına sahip. Doğru, bunu giriş seviyesi SE donanımında belirtmeniz gerekecek (diğer tüm donanımlarda standarttır), ancak yedi koltuklu yükseltme dikkate alındığında bile Kodiaq, araba yolunuzda sahip olabileceğiniz yedi koltuklu bir SUV olmaya devam ediyor. Yine de bir değer teklifinden daha fazlasıdır. Skoda Kodiaq 2020 aslında daha çok örneğin doğru direksiyon, iyi bir vites kutusu ve iyi değerlendirilmiş süspansiyonla sürmeyi içeriyor. Sürüşünü bozan 20 inçlik devasa jantlara sahip Sportline versiyonundan kaçındığınız sürece, meraklı sürücüler için Peugeot 5008 veya Nissan X-Trail'den daha keskin bir seçimdir. Aynı zamanda, birçok SUV'dan daha yüksek bir sürüş pozis

Honda Civic 2020 İnceleme

 Genel Bakış      Bir zamanlar sadece basit bir ulaşım olan mütevazı Honda Civic, arzu edilen ve sürmesi eğlenceli bir kompakt otomobile dönüştü. Sedan veya pratik bir hatchback olarak temin edilebilen Honda Civic 2020 , modele bağlı olarak 158 hp 2.0 litrelik dört silindirli veya turbo şarjlı 1.5 litrelik seçiminiz ile 174 veya 180 beygir güç üretiyor. Honda, en az donanımlı otomobil modelinde bile otomatik acil durum freni, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şerit tutma asistanı gibi birçok standart sürücü yardım özelliği ile dolduruyor. İşin garibi, modern bilgi-eğlence özellikleri standart değil; temel LX modeli, radyo ayarı sunan ve başka pek bir şey olmayan küçük bir dokunmatik ekrana sahiptir. Temel model olmasına rağmen, Civic, çoğu alıcıyı memnun etmesi gereken kompakt bir otomobil ve biz de tavsiye etmekten mutluluk duyuyoruz. 2021'de Yenilikler Neler? Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: Civic'in coupe gövde stili 2020 model yılından sonra öldü. Sedan ve hatchback model