Bir zamanlar sadece yaşlı sürücüler ve manuel araba kullanamayanlar arasında popüler olan otomatik arabalar artık sıradan. Bir manuele göre sürmek yalnızca daha kolay (ve daha rahatlatıcı) olmakla kalmaz, bazı durumlarda yakıt açısından daha iyi olabilir ve bakım maliyeti daha düşük olabilir. Ancak daha önce otomatik bir araba sürmediyseniz, tekerleğin arkasına geçmek çok kolay olabilir ve bir debriyaj pedalının olmaması ve vites değiştiricinin sunduğu seçenekler dizisi karşısında kafanız karışabilir. Şimdi gelin size Otomatik Vites Araba Nasıl Kullanılır? onu anlatayım. Daha fazla bilgi istiyorsanız mavi linke tıklamanız yeterlidir.
İşte hızlı bir şekilde nasıl başlayacağınız.
Başlamadan önce
Çoğu otomatik şanzıman, "P" (park için), "R" (geri), "N" (boş) ve "D" (sürüş) arasında seçim yapmanıza izin verir.
Park yalnızca durduğunuzda ve arabadan indiğinizde kullanılmalıdır. Bu, şanzımanı "kilitler" ve kaymasını önler (ancak park halindeyken de el frenini çekmeniz gerekir).
Geri vites söylediği gibi yapar - bir manuelde geri vitesle aynı işlevi görür ve geri gitmek istediğinizde seçilmelidir.
Boş vites, düz bir şanzımanı vitesten çıkarmakla aynıdır. Hareket halindeyken seçilmemelidir - bu, boşta seyir olarak bilinir - ancak kısa bir süre durursanız (el freni ile birlikte) kullanılabilir.
Sürüş, vitesleri otomatik olarak seçecek ve aracın ileri hareket etmesine izin verecektir.
Bazı otomatik şanzımanlar ayrıca size birinci veya ikinci vitesi seçme seçeneği sunar. Bu, dik bir yokuş aşağı sürüş gibi, hızınızı düşürmek için vites kutusunu kullanmak istediğiniz durumlarda yardımcı olacaktır. Bu seçeneğe sahip olmak, belirli durumlarda çekerken devri düşürmeye ve tekerleklerin patinaj yapmasını önlemeye yardımcı olur. Örneğin, karlı veya buzlu koşullarda hareket ederken, özellikle karlı ise tekerleklerin kaymasını önlemek için bazen ikinci viteste çekilmesi tavsiye edilir - bazı otomatiklerde bununla ilgilenen özel bir 'kış modu' da vardır.
Otomatik Vites Araba Nasıl Sürülür?
Farklı otomatik şanzıman türleri
Sürücünün debriyaj pedalı kullanmasına gerek kalmadan kendi kendine vites değiştiren herhangi bir otomobil genellikle otomatik olarak kabul edilmekle birlikte, aslında birkaç farklı otomatik vites kutusu türü vardır.
Geleneksel otomatik şanzımanlar
Bunlar, debriyajın işini yapmak için bir "tork konvertörü" kullanır ve diğer otomatik "kutulardan daha rafine olur, ancak kılavuzlardan daha fazla yakıt kullanır.
Range Rover ve Volvo XC90 gibi lüks otomobiller, dokuz kadar vites kullanan geleneksel bir otomatik şanzımana sahiptir.
Sürekli değişken şanzımanlar (CVT)
CVT'ler, tek bir dişli oranı olarak hareket eden bir kayış lehine çarkları ortadan kaldırdıkları için Toyota Prius gibi hibrit arabalarda popülerdir. Daha verimli ve daha güvenilir olmanın yanı sıra, otomobilin vitesler arasında geçiş yapması gerekmediğinden daha yumuşak bir sürüş sağlarlar.
Bir dezavantajı, diğer otomatik vites kutularına göre daha yavaş hızlanmadır ve hızlı ilerleme kaydetmeye çalışırsanız yüksek, gergin bir motor sesi oluşabilir.
Çift kavramalı otomatikler
Bu tip dişli kutuları geleneksel bir otomatik şanzımana benzer, ancak iki debriyaj (otomatik olarak çalıştırılır) tork konvertörünün yerini alır. Değişken vitesleri sıralarlar, yani bir sonraki oran hazırlanır ve hızlı vites değişimlerine izin verir.
Volkswagen Golf'te bulunan DSG vites kutusundan Porsches'de kullanılan PDK'ya kadar VW Group otomobillerinde popülerdirler.
Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar
Bunlar eskisi kadar popüler değil, ancak yine de Skoda Citigo gibi daha ucuz arabalarda kullanılıyor. Bunlar normal bir manuel gibi davranır, ancak vitesleri otomatik olarak seçer ve debriyajı pedal kullanmak yerine bilgisayarla çalıştırır.
Bunun dezavantajı, biraz sarsıntılı olabilmeleridir - tıpkı bir kılavuz gibi, sistem viteslerde çalışırken küçük bir duraklama olur.
Otomatik şanzımanın avantajları nelerdir?
Otomatik şanzımanlar, geleneksel olarak yüksek bakım gerektiren bir şöhrete sahip olsalar da, eskisinden daha güvenilirdirler. Ayrıca, parçaların yanlış gitme olasılığını da azaltırlar - örneğin, debriyaj kontrolünüz mükemmel değilse, otomatik bir arabada debriyajı yıpratmazsınız. Sürmesi daha kolay olmasının yanı sıra, bazı durumlarda arabaların otomatik versiyonları, aslında manuel muadillerinden daha verimli olabilir. Bunlar da daha hızlı olabilir - özellikle birçok çift kavramalı şanzıman, vitesleri insanlardan daha hızlı değiştirebilir ve saniyede 100 km / s hızının onda biri kadar kısalabilir. Bununla birlikte, otomatik arabaları satın almak genellikle daha pahalıdır ve bu, halihazırda yüksek sigorta primleriyle karşı karşıya olan yeni bir sürücüyseniz, amacınıza yardımcı olmayacaktır.
Şimdi Otomatik vites araba nasıl kullanılır? öğrendiniz Manuel Araba Nasıl Kullanılır? diye merak ediyorsanız mavi yazıya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder